GT by Citroen – Test in premiera

Autor: Tudor Bratu 17 dec. 2008 Test in premiera

Teoretic această maşină nu există. Pentru că, pentru „a exista”, o maşină trebuie să fie disponibilă publicului larg. Dacă însă vă spun că, tot teoretic vorbind, sunt peste 45 milioane de oameni care au şansa de a conduce una veţi spune că am înnebunit. Nu, pentru că GT by Citroen este acea super maşină care va putea fi condusă zilnic în lumea virtuală a jocurilor video cu maşini. Doar atât.

Conceput special pentru jocul video de mare succes Gran Turismo, GT by Citroen a fost construit şi în carne şi oase deoarece statutul său de superstar al unui joc video care va fi cumpărat de zeci de milioane de oameni poate ajuta imaginea unei mărci care a fost lovită deja de criza economică mondială.

Prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris, GT este o maşină absolut fantastică. Designul este parcă incredibil de original într-o lume în care te întrebi ce s-ar mai putea inventa. Sentimentele pe care ţi te transmit formele maşinii te trimit cu gândul şi dorinţa undeva într-un viitor foarte îndepărtat, unde, cu o sumă considerabilă de bani ai putea să îţi cumperi aşa ceva şi să îl parchezi la Monte Carlo printre Lamborghini şi Ferrari.

Am avut plăcerea de a discuta cu cei doi designeri care s-au ocupat de proiect, unul pentru exterior si unul pentru interior. Am fost curios să aflu care a fost sursa de inspiraţie pentru formele SF ale exteriorului şi tânărul designer japonez Takumi Yamamoto mi-a răspuns că ideea întregii creaţii este să transmită un sentiment de tehnologie de vârf, foarte avansată, dar care se poate mişca lin şi real pe străzile din 2008.

Mă rog, trebuie să mă repet, maşina asta nu va fi construită vreodată în serie mare, fiind condamnată doar la o existenţă eternă în lumea virtuală. Takumi a recunoscut totuşi, într-un final, că, dacă ar fi să compare GT cu o creatură de pe pământ aceasta ar fi un rechin…

Ceea ce face maşina extrem de spectaculoasă este compoziţia designului exterior ce include foarte multe forme, de la o interpretare foarte originală a încorporării siglei Citroen – despre care Takumi crede că ar putea, într-un viitor, să fie foarte bine folosită pe un model de serie, şi până la formele foarte ascuţite ale părţii posterioare ce este dominată de un difuzor de aer extrem de generos dimensionat.

Interiorul este şi el extrem de futurist dar te poţi obişnui repede cu formele şi mai ales funcţiile acestor forme. Nu prea am fost în stare să îmi dau seama ce funcţie au toate comutatoarele de pe tunelul median, deoarece simbolurile erau desenate cam ciudat, dar foarte spectaculoasă este inserţia din cupru care acoperă o mare parte din interior. De fapt, avem de-a face cu plastic acoperit cu cupru printr-un proces similar cu cromarea.

Poziţia de conducere este foarte joasă iar pragurile sunt foarte late şi asta înseamnă că accesul în maşina este destul de dificil. La fel şi coborâtul din maşina. Uşile tip fluture sunt foarte spectaculoase dar nu se deschid destul de sus şi deci trebuie să ai grijă şi la cap.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide